[Yogiakarta, 6-11-2015, Gon Uyttewaal en Cathelijne Verboeket]

Module 1 van het programma Eager to share is afgerond. Donderdagochtend hebben we met iedere participant een persoonlijk evaluatiegesprek gehad. We zijn tevreden over het aantal goede beoordelingen. Eén participant heeft een “heel goede” beoordeling. De meeste kregen een voldoende. Vaak omdat deze verpleegkundigen de Engelse taal nog onvoldoende beheersen, waardoor het vrijwel onmogelijk was om inzicht te krijgen in hun persoonlijke visie op oncologieverpleging.

Terwijl wij de individuele gesprekken voeren bereidt de rest van de groep een presentatie voor over eigen trainersrol. Bij de presentaties blijkt dat het USD een belangrijke leerervaring is geweest. Alle groepen kiezen ervoor de implementatie van het USD te gebruiken als onderwerp voor de eindpresentaties.

Enthousiaste speeches vormen de officiële afsluiting: vertegenwoordigers van de participant van beide ziekenhuizen, van de universiteit, Cathelijne en de directeur van het ziekenhuis in Yogyakarta. Het is allemaal goed verzorgd.

We hebben krampende kaken van de vele foto’s! Zijn trots op de groep en op de inzet tijdens deze weken. Voelen ons tevreden over de ontwikkeling van het programma, het verbeterde lesmateriaal, het warme afscheid van “onze” groep en de samenwerking met de mensen in het ziekenhuis. Ook zijn we blij met de goede evaluaties!

We vliegen zaterdag terug naar Nederland….. en voelen ons voldaan.
Bedankt voor jullie aandacht voor onze blogs! Het was fijn om onze ervaringen te delen.