Woensdag heeft de tussentijdse audit plaatsgevonden vanwege het Kwaliteitskeurmerk PREZO Hospicezorg. De auditor heeft na een ochtend intensief gesprekken voeren, observeren en het bijwonen van een deel van het interdisciplinair overleg zijn bevindingen en beoordeling zijn aan een afvaardiging van het Demeterteam teruggekoppeld; we ontvangen met glans een voordracht voor bevestiging van het keurmerk!

Drie expliciet uitgesproken conclusies:

• “Demeter heeft een beeld laten zien van een echt interdisciplinair werkende organisatie waarin vrijwilligers en vaste medewerkers als ‘een geheel’ overkomen.”
  • “Alle aspecten van kwaliteit zijn daadwerkelijk zichtbaar in de manier van samenwerken, zorg verlenen en dossier voeren.”
  • “Veel hospices kunnen een voorbeeld nemen aan de manier waarop hospice Demeter zorg, hospitality, onderzoek en onderwijs combineert.”

We kijken er alweer naar uit om over anderhalf jaar, bij de volgende audit, nieuwe ontwikkelingen te kunnen laten zien.