[De Vierklank, 14 juli 2015]

Op 14 juli vertrokken Elly en Marien Legue uit Oud Beijerland voor een sponsorfietstocht naar Rome. Zij doen deze sportieve rit om geld bijeen te brengen voor Stichting Ambulance Wens en Academisch Hospice Demeter. De tocht van ongeveer 2.300 km denken zij in zo’n zes weken te kunnen doen.

Elly en Marien kregen kort voor Kerstmis te horen dat hun zus en schoonzus Monique ongeneeslijk ziek was. Van een niet-rokende, sportieve, levenslustige, vrolijke moeder en betrokken verpleegkundige in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht, werd zij binnen enkele maanden een bedlegerige, benauwde patiënte. Toen uiteindelijk bleek dat er voor haar geen behandeling mogelijk was, wilde ze nog graag afscheid nemen van haar collega’s en haar woning. Ook was haar wens nog een keer onder de Domtoren door te gaan.

Lees het hele artikel in de Vierklank

foto2