In aanloop naar dit jubileum slaan de Stichting Delta De Bilt (9 basisscholen) en de Stichting Vrienden van Academisch Hospice Demeter de handen ineen. De komende 12 maanden wordt een reeks van activiteiten georganiseerd met als uiteindelijk doel de financiële nood van het Hospice te verlichten.

Als eerste evenement zal een twintigtal enthousiaste Delta-fanaten deelnemen aan de Mountainbike Cyclo Midden Nederland. Deze wordt 25 juni verreden rondom de Amerongse Berg! Een pittig parcours waar gekozen kan worden voor 50 of 100 km met een hoogte verschil van respectievelijk 950 of 1.900 meter.

Verder gaan de groepen 7 en 8 van de Deltascholen in januari 2017 spinnen. Zich lekker in het zweet fietsen zonder dat ze een meter opschieten…. maar wel veel geld gaan ophalen.

Het benefiet-diner is gepland op 4 februari 2017 en zal plaatsvinden in het HF Witte Centrum.

Verder volgt er in mei 2017 een theatervoorstelling, waarna op 23 juni 2017 uiteindelijk het Demeter-jubileum zal plaatsvinden. Vier wielerploegen komen dan vanuit de vier windstreken naar De Bilt gefietst en doen onderweg diverse hospices aan. Na aankomst zullen er een tal van feestelijke activiteiten zijn rondom Academisch Hospice Demeter.

Demeter Cycloteam Delta MENS De Bilt