Vorig jaar zomer kwam Rineke, tuin- en bloemenvrijwilliger het hospice binnenlopen met het voorstel om een oude tuinkas om te vormen tot een ‘tuinkamer’: een extra ruimte buiten het huis waar patiënten van de allereerste en laatste zonnestralen in een jaar zouden kunnen genieten. Een ruimte ook om besloten maar met familie en vrienden samen te zijn. Het plan was prachtig alleen de kas bleek niet geschikt. Dankzij een grote donatie van de Act Now actie van Rotary Groot Bilthoven hebben we het plan van Rineke toch kunnen waarmaken door de aanschaf van een nieuw tuinhuis. Met hulp van Triodosbank medewerkers tijdens de NL Doet dag in maart zijn er diverse voorbereidingen getroffen zoals het leggen van tegels. Martin (huismeester) en vrijwilligers Wim en Louis hebben het prachtige en veilige glazen huis neer gezet. Nu nog inrichten en dan hopen wij dat veel patiënten en naasten ervan mogen genieten.

Mocht u nog op zoek zijn naar een goed doel? We hopen dat u hospice Demeter weet te vinden!

v.l.n.r. Wim, Martin, Louis en Rineke

Zoals het is en zoals het was