Recent is een nieuw artikel gepubliceerd over omgaan met angst in de terminale zorg. Het artikel “Suitable support for anxious hospice patients: what do nurses know, do and need? An explanatory mixed method study” van Danielle Zweers en collega’s beschrijft de resultaten van een landelijke online survey en focusgroep interviews met hospice-verpleegkundigen. De studie toont de worsteling van verpleegkundigen in de dagelijkse zorg voor patiënten met angst. Tevens bevat het aanknopingspunten ter verbetering.

Namens de onderzoeksgroep: “onze dank gaat uit naar alle verpleegkundigen die hun bijdrage hebben geleverd en naar de hospices die het mogelijk hebben gemaakt de focusgroep interviews te organiseren!”