Ons aanbod

Cirkelteam toolbox
Samenwerking tussen huisartsen, verpleegkundigen en vrijwilligers, in de eerste lijn wordt geoptimaliseerd door deelname aan het Cirkelteam. Tijdens twee wekelijks multidisciplinair overleg (MDO), wordt patiënt casuïstiek besproken volgens de methode palliatief redeneren, om de zorg en behandeling optimaal af te stemmen op de klachten en behoeften van patiënt en naaste. Daarnaast wordt aan betrokken patiënten, naasten en zorgverleners 24/7 consultatie geboden vanuit Academisch Hospice Demeter. Hiermee wordt beoogd zorg en sterven op de voorkeurslocatie van de patiënt mogelijk te maken.
Om het MDO te structureren, de methode te ondersteunen en continuïteit te bieden, zijn verschillende digitale hulpmiddelen ontwikkeld, o.a. een cirkelteamdossier. Betrokken hulpverleners kunnen dit dossier inzien in een beveiligde omgeving.

Coaching door kenniscentrum Demeter op aanvraag. Het aanvraagformulier vind u hier.

De experts

Dr. Marieke Ausems
Functie: Huisarts, kaderarts palliatieve zorg en voorzitter Cirkelteam.
Email: m.ausems@hospicedemeter.nl

Gon Uyttewaal